علم و تکنولوژی 30 آبان 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
گولل

توافق گوگل با ناشران آلمانی بر سر تولید محتوا

گوگل روز جمعه از امضای توافقنامه ای با تعدادی از بزرگترین ناشران آلمانی برای جلوگیری از منازعه بر سر کپی رایت خبر داده است.

توافق گوگل با ناشران آلمانی بر سر تولید محتوا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مارکت واچ، گوگل به توافقی با ناشران بزرگ آلمانی مانند اشپیگل و زیت و نیز پرتال های حوزه فناوری مانند گولم و نت ولت و همچنین ناشران بزرگ تجاری مانند WirtschaftsWoche  و  Manager Magazinرسیده است.

گوگل در بیانیه ای در این مورد افزود: گفتگوی های متعددی با ناشران مختلف انجام شده و پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است. این اقدام پس از آن صورت گرفته که آلمان قانون کپی رایت جدیدی را در ماه ژوئن تصویب کرد که به ناشران حقوق بیشتری برای حفاظت از محتوای شخصی می داد. گوگل ابتدا در برابر پذیرش این قانون مقاومت کرد، ولی در نهایت آن را پذیرفت.

گوگل می گوید پرداخت پول به ناشران برای حفظ حقوق آنها بر مبنای اصول کپی رایت و معیارهای مشخص صورت می گیرد. این شرکت اوایل سال جاری قرارداد مشابهی را با ناشران فرانسوی امضا کرد.

این هفته، گوگل و خبرگزاری فرانسه قراردادی پنج ساله را امضا کردند که بر اساس آن این شرکت به خبرگزاری ملی فرانسه برای بازنشر محتوای تولیدی آن در اروپا هزینه پرداخت می کند. فابریس فرایز، مدیر اجرایی خبرگزاری فرانسه گفت که این توافقنامه به معنای به رسمیت شناختن ارزش اطلاعات است.

نویسنده
محمود زمانی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *