اخبار استان ها 02 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
معاون وزیر علوم مطرح کرد؛

ورود تنها ۱۰ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به حوزه فناوری

خرم‌آباد- معاون وزیر علوم با بیان اینکه متأسفانه تاکنون حدود ۱۰ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور به حوزه فناوری ورود کرده‌اند، از اتخاذ مشوق‌های قانونی در این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار، علی خیرالدین امروز سه شنبه در نشست با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز رشد واحدهای فناور استان لرستان، بر تقویت حوزه فناوری و نوآوری، افزایش مراکز رشد مشترک دانشگاه‌ها با پارک علم و فناوری، استفاده از پتانسیل‌های موجود در طرفین در راستای ارتقا زیست بوم فناوری در لرستان تاکید کرد.

وی، افزود: مطابق با بند دو ماده ۳۴ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، میزان حداقل ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی برای پروژه‌های دانش‌بنیان اختصاص خواهد یافت و در این راستا پارک علم و فناوری لرستان به عنوان اولین پارک در کشور موفق به اخذ مجوز تخصیص مبلغ ۷۴۸ میلیارد ریال برای پروژه‌های دانش‌بنیان مولد و منجر به رشد اقتصادی استان لرستان از شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم همچنین از اختصاص مبلغ ۳۱۰ میلیون تومان به پارک علم و فناوری لرستان برای اجرای طرح «دستیار فناوری» و اشتغال دانشجویان دانشگاه‌های استان در واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در این پارک خبر داد.

خیرالدین، افزود: متأسفانه تاکنون حدود ۱۰ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور به حوزه فناوری ورود کرده‌اند که با مشوق‌های قانونی ایجاد شده امیدواریم که میزان گرایش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به سمت ایجاد شرکت‌های فناور و دانش بنیان افزایش یابد.

نویسنده
محمود زمانی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *